En tabbe som man inte gör om

När man är 10 år, Så är man inte speciellt gammal. Man förväntar sig inte att en 10 åring skulle kunna kränka någon riktigt grovt. Men det har hänt och händer hela tiden. Det har drabbat mig och det är det som min berättelse handlar om.

Allt startade när jag var 10 år och gick i 4:an. Jag hade en snäll och bra vän, Vi litade på varandra & delade på allt. Min kompis hade blivit medlem på en chatt hemsida & ville att jag också skulle bli det.Jag blev medlem & det var kul. Samtidigt så var vi två medlemmar på en annan hemsida. På den hemsidan så behövde jag hjälp med en sak och gav då ut mitt lösenord (Som var ett stort misstag).

Ett tag senare så blev jag ovän med kompisen plus en till. Det var då det hände, Det jag aldrig trodde att min bästavän kunde göra. Hon använde mitt lösen som jag tidigare hade givit till henne, Till att ändra min presentation på chatt hemsidan. Hon skrev allt möjligt, Om sig själv och den andre personen. När jag sedan loggade in, Så såg jag att jag hade en massa konstiga kommentarer om att jag var taskig & helt dum i huvudet. Jag fattade ingenting tills jag såg min presentation. Jag blev ledsen & förstod vem det var som gjort detta. Jag sa till min mamma & vi raderade allt tillsammans, Och skrev en förklaring till allt i min presentation. Sedan ändrade jag mitt lösenord till något som jag sedan snabbt glömde av, Jag glömde också av hemsidan.

Jag har aldrig blivit riktigt bra vän med personen efter händelsen, Fast att vi gått i samma klass i 3 år nu. Men jag lärde mig en riktigt viktig sak, Att aldrig ge ut mitt lösenord trots hur bra vän jag än är med en person just då.

// Anonym


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0