Den dåliga dagen

Den Dåliga Dagen

Det började en skoldag med att jag vaknade och direkt gick och satte på datorn. Jag loggade in på MSN och kollade om någon var inloggad. Ingen var det tyvärr. Men en person ville adda mig, jag tvekade men jag gjorde det, han var inloggad. Jag brukar inte adda någon sådär bara, men så blev det. Dessutom var han online. Han skrev ”hej” med en smile gubbe. ”Vem är du?” skrev jag. ”Det är… Karl!, du vet i din klass”. ”Hej, har jag inte dig redan?” skrev jag. ”Nej, jag har bytt adress” skrev han. ”Du hade webbkamera, va?”, fråga han. ”Japp”, skrev jag och satte på den. Utan att jag visste det tog han en bild. Bara efter några sekunder loggade han ut.

När jag var i skolan så retade nästan alla mig, jag undrade varför. Senare frågade jag min kompis Johan om vad det var. Han sa att alla i klassen har fått en bild på mobilen då jag satt vid datorn på morgonen. Han sade dessutom att han som skickade den var okänd. Jag gick till Karl och tog hans mobil argt. Jag kollade om han skickade det, men det hade han inte. Han var dessutom inte okänd eller hade bytt MSN. Det måste vart någon annan.

Senare sa Karl att det var hans kompis Orvar som gjorde det. Han fick böta 2000kr för det. Jag kände mig konstig för alla vet nu hur jag ser ut på morgonen, men också stolt för jag tog reda på vem det var. Jag undrade hur Orvar kände efter allt, och varför han egentligen gjorde det. Det kommer jag aldrig glömma i mitt liv...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0